maandag 13 juni 2011

Dag 2

Dat was al een andere dag dan gisteren op PinkPop...om te beginnen was het weer optimaal festival weer; heerlijk zonnetje ...niet te warm....gewoon relaxt.
Absoluut hoogtepunt:  Tim Knol...een doodnormale nederlandse jongen....21 jaar oud...wat een ongekend wereldtalent...het was net of er mixversie van Neil Young, CSNY en Bob Dylan op het podium stond...het was voor ons gewoonweg een kippevel optreden. Hij ,en zeker ook zijn super spelende band, hadden zoveel plezier in hun werk dat ze zo waanzinnig goed beheersen...perfekt instrumentengebruik en in tegenstelling tot bijna alle andere groepen teksten die woord voor woord te verstaan zijn. Tip voor Jan Smeets:  leg deze jongen nu alvast vast om over een paar jaar de hoofdact te zijn. Deze jongen gaat het absoluut maken, alleen denk ik dat hij wat maatjes te groot voor Nederland is.

Dan WolfMother; het was alsof we weer in de sixties waren, de heren zagen er zelfs zo uit en gebruikten ook de speeltechnieken en instrumenten van toen...ogen dicht en je hoorde Black Sabbath; Deep Purple en perfekte covers van the Doors (ik geloof dat Jim het life niet beter had gedaan).
Het programma was naar mijn smaak niet heel veel beter...let wel naar mijn smaak...denk dat ik ouder wordt. Luister te nooit naar 3 FM en ken de groepen dus ook niet...maar ook dan nog...je vindt iets mooi of niet...en het meeste vondt ik helaas niet mooi..dus hielden we het toch lekker bij de optredens van de The Brands; original and directly from Wijlre Netherlands. En die treden vandaag op de laatste dag ook weer diverse keren op.(hoop ik)

1 opmerking:

  1. Vergeet niet "Led Zeppelin" te noemen bij Wolfmother. Dat stemgeluid zat er erg dicht op! Zo, nu weer kruipend het festivalterrein op.

    BeantwoordenVerwijderen