vrijdag 25 november 2011

Waarom afvallen

Waarom ik moet afvallen is een van de reacties op de blog van gisteren, op de foto die bij mijn blog staat zie ik er immers nog zeer patent uit.....waarvoor mijn dank......maar dit is toch echt het eindresultaat van een goede fotografe..dank...dank...dank.
Maar de werkelijkheid is toch echt anders, een opsomming van een aantal minder prettige feiten:
* bij het trappenlopen en andere inspannende aktiviteiten werken mijn longen net zo slecht als die van een proffesionele roker
* mijn voet doet nu al jaren chronisch pijn...vermoedelijk door het dragen van een gewichtig lijf
* hemden passen alleen nog maar in de Demis Roussos (XXXL) uitvoering
* waar de dames een aantal jaren gelden nog verlekkerd naar dit goddelijke lijf lonkten kunnen ze nu nog     nauwelijks een lach onderdrukken als ze me zien lopen met mijn bromfietshelm onder de trui verstopt
* bij het veters strikken blijken mijn armen opeens gekrompen
* de knopen van mijn hemden blijven continue aan mijn burorand vasthangen ...dus alle hemden gehavend
* cholesterol- en prostaatwaardes zijn niet optimaal met alle gevolgen van dien...mijn aders kan ik zelf niet beoordelen (misschien maar goed ook)
* in de vliegtuigstoelen zit ik nu niet echt comfortabel meer
* als ik probeer te joggen of fietsen ziet dit meer uit als een kermisatractie dan een of andere sportieve activiteit, en dan zwijg ik maar over de yoga-oefeningen (wil het zelf niet echt zien)
* de wijn- en bierkelder is altijd leeg...en dan niet omdat de flessen stuk zijn of gestolen...nee hoor
* en dan is er nog het feit dat een bepaald lichaamsdeel in ruste slechts  nog op de tast vindbaar is ( maar voor de rest functioneert het gelukkig nog goed...volgens mij dan)
* door al deze dingen komt iets waar ik mijn hele leven rijkelijk mee gezegend was echt in het gedrang: mijn ego
Zeg nou eens eerlijk...zijn dat niet genoeg redenen om er al het nodige voor te doen om dit  lijf er weer smaakvol te laten stralen....of niet dames ????
                                                              Om alvast aan het idee te wennen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten