vrijdag 11 november 2011

Luister naar je klant

Al een half jaar is Karin aan het "voorgenieten"op het optreden van "haar vriendje" wereldster (hmmm) G.M. oftewel George Michael. En ik heb in een overmoedige bui beloofd om haar te begeleiden naar dit concert in de Arena in Oberhausen ( onder het moto ik zal je bij een deceptie steunen).
Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover en zaten wij in een uitverkochte König Plisener Arena ( een prachtige locatie, optimaal bereikbaar en ...gratis parkeren naast de hal, echt toppie).
De sfeer zit er   bij de bezoekers duidelijk in, op het toilet zijn 2 bezoekers ( die overduidelijke aanhangers van de herenliefde zijn) op zoek naar hun idool, aangezien hij de reputatie heeft zich op dit soort locaties regelmatig op te houden, en dan niet alleen voor de dagelijkse "boodschappen".
Met een half uur vertraging gaat het concert van start, de videoanimaties die als decor gebruikt worden zijn gewoonweg van absolute wereldklasse, prachtig wat mensen met die computers kunnen creeeren...echte kunst hoor.
Ondersteund door een prachtig symfonisch orkest begint GM aan zijn concert...wat meteen opvalt: er is absoluut geen contact met de bezoekers, hetgeen nog versterkt wordt door het continue dragen van een zonnebril ( die hij als tic iedere minuut terug op zijn neus denkt te moeten duwen).
Maar dan gebeurt het....hij blijkt een setlist te hebben samengesteld met nummers die hij duidelijk zelf mooi vindt ( zeer langdradig en monotoon). Mensen beginnen massaal hun zitplaatsen te verlaten om drankjes te gaan halen en iets rond te lopen. Na de pauze denkt een ieder dat dan nu het echte werk gaat beginnen....jammer dan...de enigste wijziging is de kleur van zijn kostuum...en de mensen beginnen steeds meer de zaal vroegtijdig te verlaten. Zelfs Karin zegt : zullen we dan ook maar gaan, dus helaas kwam mijn sarcastische voorspelling uit en moest ik haar toch steunen.
Duidelijk in deze werd weer eens hoe belangrijk het is om zowel als artiest als onderneming te luisteren naar hetgeen je klant wil...en hem dan ook dat te geven waarvoor hij betaald heeft.
GM zal in Oberhausen niet meer zo snel uitverkocht geraken  ( en dat is dan een Careless Whisper van mij)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten