woensdag 11 mei 2011

Onredelijk???

Ik krijg momenteel het idee dat mensen steeds onredelijker tegen over elkaar worden. Wat eigenlijk een samenleving van geven en nemen dient te zijn wordt steeds meer een neem-neem-maatschappij.
Een mooi voorbeeld hiervan heeft zich vanochtend afgespeeld.
Er belt een bedrijf dat tegels van een concurrent afneemt en verkoopt, is hier echter niet meer tevreden over. Hij wil met de Walategels, waarover hij heel veel positiefs heeft gehoord verder. Dit positieve wordt veroorzaakt door het goede werk dat onze collega's van Ommer bedrijfsvloeren de laatste jaren verricht hebben.
Toch heeft deze man absoluut geen begrip voor het feit dat wij hem naar onze collega's door verwijzen. Hij vindt het niet meer dan normaal dat wij de afspraken met hen moeten schenden zodat hij teminste zijn zin krijgt. (zelfs als ik hier schriftelijke aspraken voor moet openbreken).
Op mijn antwoord dat dit voor mij absoluut onbespreekbaar is regaeerde mijnheer bijna furieus met de opmerking dat wij zeer wazig en onbetrouwbaar zijn.
Help mij eens...begrijp ik het nu niet meer ???? Wie is er nu onredelijk...en dat is wat ik nu bedoel met ikke-ikke-neem-neem

2 opmerkingen:

  1. ik probeer het van 2 kanten te bekijken.

    is de klant niet flexibel genoeg of zijn mijn partnerovereenkomsten niet flexibel genoeg ?

    bV. als ik bij CenA in heerlen iets wil kopen, en mijn maat is er niet, dan wil ik toch niet na sittard reizen, om het daar te kopen. dit word intern bij CenA geregelt.

    de klant hoef niet altijd koning te zijn, maar ik wil toch als ondernemer zijn geld vangen of ?
    (ook in een onderlinge partnerschap)
    Vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ralf,

    je begrijpt het maar al te goed, dat heet ondernemerschap met de grote letters van EERLIJKHEID! Jij staat achter jou product en werkwijze, al jarenlang en hierdoor is borchert systemen nu wat het IS. Hiervan moet je niet afwijken, doen wat je hart zegt en ben eerlijk; het heeft al jarenlang gelijk!

    De klant is koning, een oude Nederlandse spreuk die door ondernemers vaak wordt gebruikt. Ben het hier niet zo mee eens, en moet me geheel bij je aansluiten Ralf. Een klant is belankrijk maar hoeft niet te bepalen hoe Borchert Systemen zijn werk moet doen "Take it or Leave it"...

    Gr. Heribert

    BeantwoordenVerwijderen