dinsdag 5 juli 2011

The blues

Geen paniek allemaal (trouwe blogvolgers dus), ik leef echt nog..heb alleen even geen internet gehad. Bleek dat ik voortdurend de verkeerde router was aan het resetten, maar gelukkig hebben wij Dave nog en die lost dit soort zaken razendsnel voor ons op. Dus er kan weer geblogd worden.
Afgelopen zondag hadden we op ons programma gezet om nu eindelijk eens naar een bluesmiddag te gaan. Dus ondanks het heerlijke weer, om 16.00 uur op naar cafe Dirkx in Landgraaf waar slechts een 25-35  tal blues-liefhebbers aanwezig waren om een optreden van de formatie BBC mee te maken. Jaren geleden dat ik prive weer eens in de kroeg was (zakelijk heb ik er voor Borchert Systemen ontelbare bezocht) hetgeen weer eens een bijzonder ervaring was. Lekker ongedwongen een heerlijk getapt glaasje sjoes nuttigen, het zullen er wel iets meer geweest zijn, maar daar merk je niets van als het gezellig is. Zoals bijna gebruikelijk, kende Karin na een uurtje zo goed als de hele kroeg ( oud colega's-kennissen-klasgenoten enz.)n en dat is toch wel opmerkelijk voor zo'n muurbloempje die er echt moeite mee heeft om contacten te leggen ( ahumm, haar woorden en niet de mijne) en dat maakte het alleen maar gezelliger. Maar helemaal top was het optreden van de muzikanten...fantastisch muziek bijna 4 uur nonstop..de echte blues...met als uitschieter Ries Lippy op gitaar en zang...ik vondt het gewoon op het fenomenale af wat deze zeer appart ogende man daar presenteerde. Ik denk dat 80 % van de muzikanten op Pinkpop alleen maar jalours kunnen zijn op hetgene hij daar presenteerde, dus heren en dames muziekanten als jullie nog een echt maar dan ook echt super goede waanzinige gitarist zoeken ( multiplectrum@gmail.com)  haal die vent van de vrachtwagen af...want dat is toch echt eeuwig zonde dit is echt een waanzinnig talent waar we allemaal veel plezier van kunnen beleven. Mag ik dit zo zeggen ????   ben in ieder geval weer beginnen met oefenen met de wetenschap dat dit superieure blues gevoel voor mij toch alleen maar een gevoel blijft.  Het blues blues (zo heet dat toch) blues gevoel. Oke baby that's how i feel...we call it the blues ( volgens BB king)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten