vrijdag 8 juli 2011

En nog eens de blues

Ik heb jullie in een van de vorige blogs al verteld of blues gitarist Ries Lippy. Ik kreeg gisteren van hem een mail waarin hij schreef dat hij betrokken was bij een zeer zwaar ongeluk met vrachtwagens in Frankrijk en daardoor zeker 10 dagen uit de roulatie is. Kijk en dat is nu de reden waarom ik vorige keer al riep: haal zo'n super muzikant van die vrachtwagen af. Die man is gemaakt om hier op aarde voor ons te spelen; de tijd dat hij met Jimmy Hendrikx en Garry Moore kan gaan jammen komt beslist nog wel.
Omdat ik mijn verplichte (burn-out) time out toch moet omkrijgen en op andere gedachten te komen heb ik mijn gitaar nieuw bespannen, stemapparaatje gekocht (teken van echt amateurisme), op internet wat lessen bij elkaar gezocht en ben heel vlijtig beginnen te oefenen om weer eens een paar akkoorden aan dat ding te ontfutselen. Wel ik kan jullie vertellen behalve super pijnlijke vingertoppen ben ik nog geen barst of beter gezegd geen fatsoendelijk geluid verder gekomen.
Als bonus kreeg ik een YouTube filmpje van Ries alias de Bladerunner te zien waarin hij gewoon relaxt in zijn vrachtwagen zit, een surinaamse typetje imiteert en gewoon tussen door op die gitaar zit te rammen op een manier waarvan je denkt dat het gewoon helemaal van zelf gaat. Nou ik kan jullie verzekeren dat kost echt veel moeite en dan stijgt mijn respekt voor deze muzikant nog veel meer ; mijzelf zinkt de moed helemaal in de schoenen.
Kortom...deze man moet van die wagen af en het podium op. Dus doe mij een plezier zet het onderstaande filmpje eens op jullie Facebook, Hyves, Linkedin of Twitter of Netlog account zodat zoveel mogelijk mensen dit zien.
http://youtu.be/4ey6FfXa5B0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten