zondag 10 juli 2011

Hoe gaat het

"Hoe gaat het", is een van de dingen die we dagelijks aan mensen die we even niet gezien hebben vragen of visa versa. Weet op dit moment niet goed wat ik daar op moet antwoorden, alles loopt zakelijk prima, iedereen om me heen is gezond, lichamelijk ben ikzelf ( behalve wat x-kgs dan) ook in orde en toch voel ik me niet goed. Het is heel moeilijk om dit gevoel te beschrijven. Er zijn heel wat mensen die ditzelfde meemaken of meegemaakt hebben en begrijpen wat je voelt alleen zelf snap je er geen snars van. Het ene moment voel je je zo heerlijk en kun je de hele wereld aan om dan in een floep en een zucht in een absolute mineurstemming te geraken. Als je de griep hebt weet je gewoon dat je gewoon plat onder de wol moet en dat het na een aantal dagen voorbij is...je bent dan ook echt ziek. Deze ziekte echter is geheel anders, je moet proberen te accepteren dat je nu ook ziek bent maar dan op een hele andere manier, en daar zit nu de moeilijkheid :acceptatie. Om jezelf te bewijzen dat je niet ziek bent ga je proberen voortdurend bezigheden te zoeken die je weer heel snel staakt omdat je weer iets anders ziet dat ook nog moet gebeuren, terwijl er juist helemaal niets moet gebeuren, en dat wederom veroorzaakt voortdurend onweer in de bovenkamer.
Dus : hoe gaat het ????   goed....nee slecht.....nee, een heel eerlijk antwoord: geen flauw idee hoe het met gaat, en dat is dan precies wat ik bedoelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten