donderdag 15 december 2011

Vingeroefeningen

Afgelopen woensdag weer eens heel lang en geconcentreerd met mijn gitaar aan de slag geweest. Heb me voorgenomen om weer eens basic te gaan beginnen...dus waar kom je dan uit...juist bij een simpele 12 bar blues...want daar zijn al die blues giganten mee begonnen en gebruiken deze rifjes nog steeds als warmingup oefeningen en gebruiken de variaties in tal van hun nummers. Dus zo moeilijk kan dat niet zijn. Zeker niet als je gebruik maakt van moderne media zoals You Tube. Wel, het filmpje snel bekeken, vooral snel dus, de posities snel genoteerd, vooral snel dus, en dan aan de slag, vooral snel dus.
Vreemd, bij mij klinkt het echt anders dan bij die gast op het filmpje, oke hij doet het op een akoustische gitaar en ik op een elektrische...dus snel van gitaar wisselen....blijft anders klinken....nou ja zal wel kloppen moet nog zeer veel op geoefend worden. Dus gisteren maar weer vlijtig aan de slag...blijft vreemd klinken....dus toch nog maar eens dat filmpje terug gezocht...en het nu eens rustig en op mijn gemak bekijken.....wat is dat.....je hebt niet goed gekeken....je moet twee snaren tegelijk indrukken...kijk maar hij laat het in een close-up zien....eitje...probleem opgelost.......hoezo probleem opgelost.....nu blijken mijn vingers te kort te zijn....doe ik toch nog iets fout....nee...Karin laten proberen...lukt ook niet....dus vingers te kort....nee Borchert....oefening te kort...dus daar gaan we weer: oefenen, oefenen en nog eens oefenen, want wat BB King met die worstjes kan....zal ik nooit kunnen...maar een klein beetje verder dan nu moet kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten