maandag 17 december 2012

Waar maak je je druk over

Waar maak je je druk over, dat is een vraag die ik mezelf maar ook anderen tegenwoordig steeds vaker stellen.
Geef daar nu eens een goed en eerlijk antwoord over....maak ik me druk over het feit dat een voetbalscheidsrechter die in zijn vrije tijd probeert de jeugd wat op het rechte pad te houden door diezelfde jeugd dood getrapt wordt....of over het feit dat er een walvis (een van mijn favorite diersoorten) voor de nederlandse kust sterft....of de overtreffende trap: het feit dat een randdebiel in Amerika talloze levens kompleet verwoest.
Ja daar maak ik me druk over en daar wil ik me ook over druk blijven maken. Het is zo makkelijk om dit de ver-van-mijn-bed-show te noemen...maar het gebeurt wel allemaal in deze wereld waarin ook mijn kinderen en kleinkinderen verder moeten.
Dus blijf ik me ook daar druk over maken...en probeer me in ruil daarvoor toch iets minder druk te maken om de kleine dingetjes en pijntjes, en dat is al net zo moeilijk.
Take it as it comes but try to changes the things when they are realy wrong.
Dit is mijn eigen variant op de het motto van de Maharishi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten